2012. március 27., kedd

Falum vs. Budapest....vidék szar? Hol van a kutya elásva?

Ha vkinek nem tetszik a cím, az ne olvassa tovább, mert innentől csak rosszabb lesz.
Rólam ebben a témában 2 darab alapvető dolgot kell tudni:
-nem Bp-en születtem, de ott nőttem fel, 2008. legvégén költöztem falura
-1989 óta van kutyám, óriási kutya rajongó vagyok. Szerintem a kutyák, bár nem tartom őket többre, mint egy embert, de szerintem a kutyák tényleg az ember legjobb barátai.

Na, és, hogy jön össze ez a két dolog.
Golden retrieverem van, akit a falun szokásos kibaszom a kertbe, oszt csak akkó szólok hozzá, ha a moslékot eléöntöm, meg mondom neki, hogy eriggyé má, na őt nem így tartom, hanem rendesen, naponta! (többször) kiviszem sétálni. Mert az jó neki, elmegyünk az állomásig meg vissza, 1 óra kb. alkalmanként. Közben keresztezünk mindent, mert ez egy kis falu, és a főút mellett lakom.
Amiért ez a post megszületett.
Ma este jövünk hazafele a Benjivel, erre megállít a polgárőr, hogy miért az iskolánál sétáltatom a kutyát, mert többen panaszkodtak, hogy ott sétáltatom. Mondom, mert útba esik, ha tök egyenesen elmegyünk az állomásig. De akkor is miért erre viszem, mert a gyerekeknek rossz. Mert hiába szedem össze a kutya után a trottyot, akkor is odapisi a kutya. Mondom a Benit direkt nem engedem az iskola környékén pisilni, meg eleve tele van a környék a kóbor kutyák szarjával, akkor ha véletlenül mégis ott pisilne, akkor mégis melyik a nagyobb gond? És akkor kérdezi a polgárőr, hogy miért én vagyok felháborodva, meg nekiáll fenyegetőzni, hogy feljelent.
Szóval a tököm televan a falusi kutyatartással. NAGYON-NAGYON!!!!!
Itt, a jegyzői rendelet szerint a kutyámat oda viszem ahova akarom, addig, amíg pórázon van. Akkor mire fel fenyegetőzik?
Miért kell kutyát tartani, ha az a szerencsétlen kutya úgy éli le az életét, hogy soha a büdös életben egyszer nem volt megsétáltatva? Valamelyik ráncra kötve tölti az egész életét. Erősen gondolkodom egyébként, hogy ezeket fogom és egyesével feljelentem mindet, mert ez törvény szerint állatkínzás.
Kivagyok attól is, hogy Bp-en a 60 kilós előző kutyámhoz 3-4 éves gyerekek odajöttek, hogy meg akarják simogatni és meg is simogatták. Itt falun, meg felnőtt, 30 éves, erős férfiak nem mernek elmenni a kutya mellett, mert egy golden retriever, pórázon olyan kibaszott, kurva félelmetes látvány, de tényleg.
Aztán, itt van a kóbor kutya kérdés. Én őszintén megmondom, hogy nagyon féltem az ebadótól, nem azért mert fizetni kellett volna nekem (nem kellett volna, mert ki van ivartalanítva a Beni), hanem attól féltem, hogy a sok kiváló kutyatartó inkább kilöki a kutyát, minthogy fizessen akár egy forintot is. A másik, ha valamelyik kutya kiszökik, akkor az nem talál haza, mert nem tudja az utat, hiszem az életben nem volt sétáltatva. Nem tudom, hogy csak itt dívik e az a szokás, hogy vasárnaponként tárva-nyitva az összes kertkapu, hagy szellőzzön a kert. A kutyák, persze szöknek ezerrel.
Az utolsó dolog még: 
Valamelyik szombat reggel mentünk a Benivel közértbe, egy anya a két gyerekével bicajozott velünk ellentétes irányban, a kutyájuk, egy kis fekete keverék  szaladt utánuk. Póráz, ilyesmi nélkül. Az út szélén mentek, a kiskutya meg össze-vissza cikázott közöttük. Aztán jött egy kocsi és elütötte a kutyát.
Az anya tekert tovább, a gyerekek is. Az egyik kislány ordított, hogy forduljanak vissza, mert meg fog halni a kutya, de az anya csak tekert tovább.
Na, nekem ez a történet tökéletesen bemutatja a faluban élő kutyatartási szokásokat.

Most a kérdésem a következő volna:
Minden faluban ilyen köcsög módon tartják a kutyákat? Vagy csak ez egy piece of shit falu?
Mitől függhet vajon a dolog? A falu méretétől? Vagy egy nagyvárostól való távolságtól? Vagy mitől?

33 megjegyzés:

  1. Hát mi is faluban lakunk (én Pesten vagyok nagyrészt az egyetem miatt) Veszprém megyében, 2000 fő, van kutyánk, egy puli, de senkit nem zavar amíg ki nem szökik (mondjuk tény, hogy baromi nagy kertünk van, szóval sétáltatni nem szoktuk, meg "ridegtartásos" puli lévén nem is nagyon tudnánk), de csak akkor szokott szökési kísérletet bemutatni ha az utcabeli széphölgyek tüzelnek. De nálunk a faluban abszolút tolerálva van ez a kutya dolog, bár azt se gondolom, hogy a többség kedvencként vagy ember barátjaként tekintene a kutyájára (mi természetesen nem ebbe a csoportba tartozunk), mert szerintem inkább itt a házőrző funkció betöltésére tartják. Aztán nem tudom:) De szerencsére ilyet mint te, én még sosem tapasztaltam.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "ridegtartásos" pulit még elnézem, ha kertben van tartva, mert biztos rendkívül érdekes lenne, ha az utcán neki állna terelgetni az embereket. A házőrző "funkció" is olyan itt, hogy ne ugasson a kutya, mert az zavaró. És ezt most teljesen komolyan mondom.
      A Beni nem ugatós, eleve a golden retriever kifejezetten rossz házőrző, de már azt is megkaptuk, hogy ne menjünk el az utcán, mert ugatnak a kutyák.....

      Törlés
  2. Pest közelében lakom, itt max a Duna-parton lehet kutyát látni, de az, hogy miként kerülnek oda...rejtély...gondolom autóval viszik őket. Kóbor kutyák nem igazán vannak, bár konkrétan kutya is kevés van, valahogy nem divat, vagy nem tudom...sok embernek az a válasza a miért nincs kutyád kérdésre, hogy azért, mert ha nyaralni megyünk, mit csinálunk vele. Nekem macskám van, de ha elutazunk, mindig megkérem a szomszédot, hogy adjon neki enni, veszek annyi kaját, ami biztos elég lesz...bár egyszer előfordult, hogy a szomszéd a magyar-horvát határnál szólt, hogy reméli nem gond, de reggel kitalálták, hogy akkor ők most leugranak egy hétre a tengerpartra, úgyhogy oldjuk meg valahogy a macska etetését (épp a balatonon voltunk). Azóta rá nem bízunk egy szalmaszálat se.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves szomszéd mit ne mondjak:S
      Végül hogy sikerült megoldani a cica etetését?

      Törlés
  3. Én is faluban lakom, és szerencsére nálunk még nem tapasztaltam ilyet, csak azt hogy félnek a kutyától. Míg a német juhász kutyusommal együtt sétáltattuk a tacskót, akkor megértettem, fél a nagytól oké. De mikor a tacsit viszem egyedül akkor is 10 méterrel odébb megy, a gyerekek meg visítanak hogy megharapja őket, de pórázon oda se tud hozzájuk menni... én az ilyet szánalmasnak tartom, ha nem bíznék a kutyámba nem vinném ki.
    Egy golden retriver meg olyan imádni való, kedves teremtés, nem értem miért félnek tőle egyáltalán.

    VálaszTörlés
  4. "ha valamelyik kutya kiszökik, akkor az nem talál haza, mert nem tudja az utat" Most te ezt komolyan gondoltad?:D:D:D ha ilyen nagy kutyabarát vagy azt nem tudod hogy a kutyáknak milyen jó a szaglásuk??? ők sokkal inkább az orrukra hagyatkoznak mint a szemükre mert az nem annyira jó. A polgárőrös sztoridról meg annyi a véleményem hogy szerintem nincs a homlokodra írva hogy te nem engeded hogy a kutyád az iskola környékén pisiljen, és nyilván neki az a dolga hogy az ilyenekre is felügyeljen nem értem miért olyan nagy dolog az hogy hozzád mert szólni... A falu vs Budapesti kutyatartásról meg azt gondolom,hogy hiába hogy vidéken kevesebbet viszik el a kutyát sétáltatni de még sem tartanak egy nagytestű kutyát egy 50 négyzetméteres lakásban...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan írtam, mert ha legalább 1szer nem járt vmerre a kutya, akkor valszeg nem azzal lesz elfoglalva, hogy merre kell hazamenni, hanem örül, hogy kiszabadult.
      A polgárőrös dologhoz: szinte minden nap látnak bennünket, és tudják, hogy felszedem a kutyám szarját. Másrészt ne fenyegetőzzön, mert nincs mire.

      Törlés
  5. Ez aranyos...nem talál haza a kutya... :)
    Egyébként honnan tudod hogy a póráz nélkül utánuk rohanó kutyus hozzájuk tartozott? Ismered a családot és tudod hogy az övék a kutyus? Akkor miért nem jelentetted az esetet mondjuk a polgárőrnek? Egyébként én is spuriztam már bicajjal kutya elől....úgy tűnhetett másoknak hogy imád engem mert mellettem ugrált, közben meg csak a nadrágom tépte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tudom, hogy az övék volt, nem ez volt az első hasonló felvonulásuk

      nem tudom szerintem van olyan, hogy nem talál haza a kutya. de biztos ti jobban tudjátok

      Törlés
    2. jah és az egyik kislány folyamatosan kiabált a kutyának, hogy gyere Kormos
      és azért nem hívtam állatorvost!! (nem polgárőrt), mert szerencsére az autós, aki elütötte megállt és összeszedte szegény kutyát

      Törlés
  6. A gyökere a dolgoknak az, hogy ki hogyan neveli a kutyáját és mennyire "állatbarát". Valljuk be, falun leginkább dísznek tartják, láncon vagy kennelben életük végéig szegény állatot, arra van, hogy vakkantson kettőt, ha úgy van, meg megegye a maradékot aztán szevasz. Értelme nincsen, ezért kicsit sem fog kötődni a gazdájához, a helyhez, nem csodálom hogy ha végre elszabadulnak onnan, akkor vissza se mennek. Akik nem szeretik az állatokat, fogalmuk sincs arról milyen kutyát sétáltatni, szeretni azt az ebet és bármit megtenni érte, odafigyelni rá, elképzelésük sincs erről. Tapasztalataim szerint az ilyen emberek szólnak be csak, és az idősek nagyja (az én falumban)és néhány intelligenciátlan pontosan ilyen. Az pedig egyenesen vicc, hogy volt olyan eset, hogy egy lány ismerősöm kiírta Facebookra, hogy "elütöttek egy kutyust a házunk előtt az úton, nem tudja valaki kié lehet? Piros a nyakörve és xy a fajtája", komolyan mondom annyira primitív és áhh, nemhogy kimenne vagy hívná az állatorvost, inkább kiírja Facebookra. Nagyon sok buta és szívtelen ember van, nem ismerik milyen egy kutya, ha szeretve van.

    VálaszTörlés
  7. Ajaj. Én értem hogy felháborít,de 1) nem fogalmaztál a nagy indulatotdól helyesen,összevissza írtál,alig lehetett érteni; 2)a falusi emberek számára ez NAGYON degradáló,nem szabad mindent általánosítani. Meg ez a rengeteg csúnya szó...ennyit a nagy beauty blogolásról. Emberi nyelven is lehetett volna írni,ha annyira akartad volna. Nem ilyen tapló paraszt stílusban. Te,a nagy mocskos szájú pesti..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bogaram, direkt nem általánosítottam, ha látod és tudsz olvasni (feltételezem), akkor ott van a címben, hogy falum és többször is írom, hogy itt így van. A végén is azért vannak ott a kérdések mert érdekel, hogy vajon máshol is így van e, vagy csak én fogtam ki egy ilyen falut. Nem általánosítottam. A kérdőjelek is azért vannak ott, mert nem akarom elhinni, hogy ez mindenhol így megy mint a falumban.

      Törlés
    2. Névtelen... :) Engem is feldühít az ilyesmi, valószinűleg én is hasonló mód fogalmaztam volna meg... Ez szerintem még messze áll a tapló paraszt stílustól.

      Törlés
    3. Mélyen egyetértek, én is hasonlóan fogalmaztam volna és nem azért, mert tapló paraszt vagyok, hanem mert az ilyen "emberek" akikről itt szó van, szebbet nem érdemelnek :(

      Törlés
  8. Hát én Bpen lakom, de nagyon a külvárosban (mondhatni vidék :D) De itt hasonló a helyzet, mint nálatok, legalább is abból a szempontból, hogy a kutyákat nem nagyon sétáltatják, pedig nem nagyok a telkek erre. Pl a szomszéd kutyáját konkrétan tudom, hogy 12 év alatt sem sikerült megsétáltatni. Ha mennek el kocsival mindig kiengedik, és persze mindig pont elénk szarik. Persze ezért nem a kutya a hibás, de baromi bosszantó. Nekem most nincs állatkám, mert tudom, hogy jelenlegi helyzetben nem lenne rá időm. Max egy aranyhalra :D
    De ahogy látom beljebb sem sokkal jobb a helyzet, unokahugimék panelban laktak, és több lakásban tartottak nagytestű kutyákat. Persze azokat levitték sétálni a játszótérre (where else?) az lett a vége, hogy a játszótér kihalt, mindenki ott szaratja a kutyáját, és konkrétan térdig ér már... Nem tudom, hogy ha már valaki vállal 1 kutyát miért nem tudja felszedni utána, szerintem ez nagyon idegesítő. Apropó amitől még pluszban kész vagyok, hogy a Váci utcával párhuzamos Duna parti utcát (nem jut eszembe a neve), meg az Erzsébet híd lábánál lévő teret felújították nemrég, és számomra hihetetlen hogy emberek oda viszik a kutyájukat üríteni, majd persze nem szedik fel. Pedig konkrétan vagy 6 nm füves rész van vmi szobor körül, de akkor is, csak oda. Mondjuk ami számomra szimpi, hogy több belvárosi kerületben is telepítettek jópár kutyafuttatót, a kezdeményezés tetszik, de az emberek állattartáshoz való hozzáállása általában akkora nulla, hogy meg se engedném nekik, hogy állatot tartsanak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áh a kutyaszar nem felszedés nagyon tahó dolog, nem értem, hogy miért kell otthagyni. Nekem természetes, hogy felszedem, nem értem másoknak miért nem az. :-(

      Törlés
  9. Hát, ez érdekes téma! Nagy kutya barát vagyok, imádom őket!
    Van két kutyám, és falun élek.. A szobámban alszanak minden éjjel. Egyik tacsi a másik egy spániel keverék, mindkettőnek külön fekhelye van a szobában, tacsinak egy babzsákfotel.. :)Szóval elég jó soruk van itt vidéken!
    De sajnos ez nem jellemző, bár nem is kell feltétlenül lakásban tartani egy kutyát, lehet az udvaron is jó helye! Egy rendes kutyaól,nincs megkötve a kutya.. És igen, ismerek olyanokat, akik nem valami jól tartják a kutyájukat..
    Azért ezt így nem jelenteném ki, hogy falun rosszabbul tartják a kutyákat.. mert mondjuk pesten a panelban elég nehéz lenne nem lakásban tartani a kutyát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem írtam, hogy mindenhol rossz vidéken, de itt a faluban vérlázító a helyzet.
      Nálad meg királyi ellátásban részesülnek :-)

      Törlés
  10. A vidék már csak ilyen... kisközségben lakom, de a kutyám már nem merem elvinni sétálni a sok kóbor eb miatt... nem egyszer mentek neki a kutyámnak, az orránál a heg azóta is látszik :( Jah, és itt szemeteszsákos megoldás van, így csütörtökönként amikor mindenki kiteszi a zsákját, a kóbor kutyák valamit kiszimatolnak belőle, és cafatokra tépik a zsákot... így a szemetesek már nem viszik el, néha napokig díszeleg a szemét az úton.
    Amellett beszóltak az öreglányok, hogy jaj, odasz.ratom a kutyám... nem szokott kint, de ha rájönne, akkor van nálam zacskó, én sem örülök, mikor a kapu előtt díszeleg a "csomag"... bezzeg amiatt senki sem szól, hogy a lovasok a járdán közlekednek, és akkora kupac lócitromot hagynak maguk után, hogy le kell térnem az úttestre... erről ennyit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mondjuk nem merném kijelenteni, hogy a vidék ilyen, mert vannak különbségek, csak sok a rossz példa. A lócitrom nálunk is probléma....nem is értem miért a járdán kell menni, amikor olyan kis szűk a hely.

      Törlés
  11. Hát te aztán kaptál hideget meleget :( Én most elég sok tapasztalatra tettem szert:D Eredetileg egy 2000 fős községben nőttem fel, van egy kutyusom, középtermetű keverék, sajnos nekünk is elég sok problémánk volt a kutyatartással, mégpedig azért mert a drótkerítésünket folyamatosan szétszedték a szomszédaink kutyái, itt elfogadott dolog, hogy sok ember az utcán tartja a kutyáit, mivel lusták etetni így a kutya megy amerre lát és keresi a kaját, amit általában az én kutyám táljában találtak meg, persze a lyukakon a kutyám is jó néhányszor kiszökött, szóval meg kellett kötni, amíg új kerítést csináltattunk, kb fél év volt és közel 1 MFt került. Mindezt miért, mert néhány "lelkes állattartó" nem tud a sajátjára vigyázni :( Persze azóta ismét szabadon van, de a szomszéd kutyák azóta is a mi kapunk elé ürítenek, mintha tudnák, hogy nem otthon kell. A másik amitől nagyon kibuktam, hogy egyszer kiszökött a kutyám, apukám mellett kisuhant, ő meg nem vette észre, másnap a kutyám a havat kaparta, nagyon rosszul nézett ki, mert megmérgezték. Akkor valami nagyon elpattant bennem, annak a vénlánynak majdnem olyat mondtam, hogy magam is megbántam volna, de végül a szüleim lecsillapítottak. Ugyanennek a szomszédnak a kutyáját apukám egyszer elütötte, nem szándékosan, de a kutya olyan öreg mint az országút, alig hall, ült az út közepén, apukám rádudált, azt hitte , hogy elment, erre iszonyat nagy vinnyogás, a kutya lába ott maradt, apukám egyből kiszált segíteni, szerencsére a kutyának nem lett nagy baja, de a mama kb fél évig nem szólt hozzánk és azóta is kint van a kutyája :(
    Most összeköltöztünk a párommal egy 1000 fős településre, itt mindenki nagyon aranyos, kedves, van egy kiskutyánk, átszökött a szomszédba, a szomszéd szólt hogy átment de visszarakta, még a kerítést is segített megcsinálni, kóborkutya is csak egy kettő van. Vasárnap volt kutyaoltás, rengeteg nagytestű kutyát vittek, de látszott, hogy soha nem viszik őket sétálni:( Ugráltak, húzták a gazdát, azt csináltak amit akartak. Nálunk 1 hete van a kiskutyám és nagyon szépen ment, pedig csak itthon kb 3*5 percre tettem fel rá a pórázt, hogy gyakoroljuk:D:D:D:D
    Tudom, hogy már így is rengeteget írtam, de még annyit, hogy a közterületesek,sok esetben nagyon elfogultak, sajnos szeretik fitogtatni a nemlétező hatalmukat. Dolgoztam, polgármesteri hivatalban, szabálysértésen, sok hasonló ügy van, sokszor a helyszíni bírság több mint amit mi kiaszbtunk hivatalból. Nyugodtan kérdezz bátran, ha eddig nem zavarta őket, akkor most miért. Akik pedig jelezték, hogy zavarja őket a kutyasétáltatásod, azok meg a szemedbe modják, ne a hátad mögött, bár ehhez meg gyávák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod a te példád is mutatja, hogy minden falu más és más, és lehet normálisan kutyát tartani, bárhol is lakik az ember.
      Amin kivagyok, az az, hogy nincs alapja bírságkiszabásnak, a polgárőr meg fenyegetőzik. A helyi kutyatartási rendelet szerint, addig, amíg pórázon van a kutya bárhol lehet sétáltatni. Magasabb rendű jogszabály rendelkezik a kutyaszar felszedésről, de a kutyapisivel kapcsolatban semmi nincs. Mert nem is lehet, addig amíg nem rózsavíz esik a felhőkből stb.

      Törlés
    2. Hát ne is haragudj, de ez a kutyapisi ügy, szinte már nevetséges. Ha megfelelően követed és betartod az önkormányzati rendeletben leírtakat, akkor nyugodtan szólj vissza. Sok ember sajnos, bepánikol mikor ún. "hivatalos személyt" lát. Egyből elfogadják, hogy a közterületesnek van igaza...mélyen megköszönik, hogy nem büntette meg. Sokszor csak poénból csinálják, illetve mert az önkormányzat kiadja, hogy mivel nincs pénz, ezért nyakra főre büntessenek. Szomorú, hogy ilyen a magyar rendszer.
      A másik amit még írni akartam, hogy nehogy azt gondold, hogy városban jobb a helyzet, sőt... (Debrecenre gondolok) a paneleket övező parkok, stb tele vannak kutyagumival, sőt sokszor a szemed előtt csinál a kutya és a gazdája háborodik fel, hogy azért vannak a közmunkások, hogy felszedjék... :(
      Amit még írni szerettem volna, hogy aki szereti a keverék kutyusokat, és örökbe tud fogadni egyet, menjen el egy állatotthonba, vagy menhelyre és nézze meg őket, tudom, sok ember vesz szaporítótol, mert kb 5-10 000 Ft-ért szerintük "fajtatiszta" kutyát kapnak, hát nem...egy keverék kutyus is tud olyan hűséges, barátságos és szép lenni. Mi állatotthonból hoztuk a kutyunkat, borzalmas volt az a látvány, ami ott fogadott minket. Kicsordultak a könnyeim, pedig nem vagyok egy sírós fajta!

      Törlés
  12. Nálunk ugyanez a helyzet, a drágalátos szomszédainknál is dísznek volt a kutya tizenéven keresztül.. Elhúztak nyáron nyaralni, addig itthon hagyták a kutyát étlen-szomjan bezárva a kennelbe a tűző napon!!!!!!!!!!!! A párom locsolt át slaggal vizet a kutyának, hogy ne haljon szomjan. (ez kb. 10 éve volt) A mostani kutyájuk is ki van baszva a kertbe, le se szarják, de legalább nincs láncra kötve. Az a halálom. Én is tervezem, hogy szépen végigsétálok a faluban, és szépen fölírogatom ki tartja láncra verve a kutyáját. Lehet fel lesznek jelentve.
    A másik meg... Nem csak nálatok divat, hogy tárva-nyitva a kapu, aztán a kutya vagy kiszökik, vagy nem. Az utca végén egy fekete spánielt tartanak, akármikor arra megyek, a kutya mindig kint van az utcán. Egyszer úgyis el fogják ütni. A gazda meg leggyint, hát hadd menjen ha akar. Anyád!! Minek tartanak az emberek kutyát ha le se szarják???? Ha egész életében hozzá se szólnak, láncon tartják??? Ettől agymenést kapok. Falun szerintem mindenhol ez megy. És nekem is rohadtul elegem van belőle.
    Amitől a hajamat tépem: kiszökik a kutya állandóan, most mit csináljak??? Hát basszameg!!!!!!!! Meg kell csinálni a kerítést úgy, hogy ne tudjon kiszökni a kutya. Jó hogy kimegy, ha méteres lyukak vannak a kerítésen. Érdekes módon az enyéim miért nem szöknek ki? Mert vettem a fáradtságot, és mindenhol atombiztos a kerítésem. Nem csak leggyintettem egyet, hogy háááát nem tudok mit csinálni, ha egyszer ilyen szökős a kutya..... Na persze!!!!!!!!!!!!!!!!! A másik szomszédom egyszer "véletlenül" nyitva felejtette a kapuját egy pár napra... A két kutya kiszökött, elütötte őket a vonat. Nahát!! Milyen érdekes, én soha nem felejtem nyitva a kaput!! Külön figyelek rá mindig, hogy minden be legyen zárva.
    Az a baj, hogy nem tudod elmagyarázni az embereknek, hogy valamit rosszul csinálnak, mert nem érdekli őket az egész.
    Akik meg nem tartanak kutyát és ugatnak neked, azokat meg szard le. Én is hallottam már kutyátlan szomszédtól, hogy de hát állandóan ugatnak a kutyáim. ELNÉZÉST KÉREK, hogy nem nyávognak. Kössem le a szájukat spárgával, vagy mit képzel???? Könyörgöm, kutyák... Az a dolguk, hogy ugassanak.
    És még bőven folytathatnám..... Ez a téma engem is borzasztóan ki tud akasztani, és a bicska kinyílik a zsebemben.

    VálaszTörlés
  13. ... na most 10ig elszámoltam, imádom a kutyákat az embereket kevésbe. De kérdezem én egy városi ember nem tarthatja a kutyáját szar körülmények között????? Mivel kétlaki életet élek, mind a két részt ismerem. Sajnos az, hogy hogyan is viselkedünk másokkal az emberekkel a kutyánkkal, a szomszéddal meg a mittudoménkivel az nem attól függ, hogy hol lakunk!!!!! Az, hogy a panel dzsungelben nem a pofám előtt zajlik le az egész az nem zárja ki azt, hogy valaki bántalmazza/éhezteti/kínozza/üti/veri/láncra köti a kutyusát; de egy falun ahol foghíjas a kerítés, ahol egymás előtt zajlik az életünk igen is ad belátást a kis portánkba! Az hogy míg egy panelban mondjuk nem tud elszökni egy kutyus addig az enyém például simán átugorja a kerítést amikor be van szarva a viharoktól; ettől függetlenül nem tartom magam rossz gazdának szögezzük le! A helyzeted sajnálom, elhiszem, hogy feldühített; de azt hiszem ez legyen a legnagyobb gondunk! Maximum kutyuliddal más fele sétáltok, így neked meg marad az örömöd a polgárőrök meg csitulnak, ennyi. (Másrészről engem sose érdekelt mással mi van, másnak mért nem szólnak, másnak mért lehet nekem mért nem. Úgy, hogy szerintem te se mással foglalkozz, majd ők megszívják ennyi.)
    Kedves Bettynova én nem megszólni szerettelek volna, de a helyzetet nagyon kiélezettnek láttam. Az a helyzet, hogy lassan mi sem pisilhetünk oda ahova szeretnénk nem csak a kutyusaink. ;)
    Remélem a bejegyzésem nem hat bántónak, mert nem az volt a célom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mi nem pisilhetünk oda ahova akarunk, mert az szabálysértés:-)
      kutyapisi ügyben nincs ilyen jogszabály....legjobban ez az alaptalan fenyegetőzés dühített fel
      erre jött a többi dolog is, ami már egy ideje gyűlt bennem
      nem sértődtem meg, semmi olyat nem írtál, ami kiválthatta volna ezt

      Törlés
    2. Filozom ám még ezen a posztodon, eszembe jutott elég sok minden. Amíg városokban például megszokott, hogy a kutyusokat sétáltatják jobbra balra addig falun képesek az embert hülyének nézni, hiszen általában mindenkinek nagy udvara van ahol a kutyik össze vissza futkoshatnak. Másrészről például nálunk, ha valaki sétáltatja a kutyáját akkor az adott utcában lévő összes kutya meghibban és nagy ugatásba tör ki, gondolom nem az irigység miatt. Én se nagyon értem azt, hogy nálatok mi ez a felháborodás, de nekem is furi. Megbüntetni nem fognak az biztos, maximum pikkelnek majd rád. No azért remélem megoldódik a dolog, de ha máskor is előfordulna akkor szerintem érdemes az önkormányzatnál érdeklődni a dolgok felől. Örülök, hogy nem haragszol. :)

      Törlés
  14. Nagyobb városban élek (nem Budapest), itt is látok olyanokat, h kiesik a szemem.
    1. Ma történt. A belvárosban be akartam menni egy boltba. Előttem egy pasi ment a "harci" kutyájával, az ajtó előtt mondta neki, hogy álljon meg ott, ne menjen sehova, amíg vissza nem ér. Eleresztette a pórázt és bement a boltba, én meg nem hittem el, hogy valaki csak így elengedi a kutyáját. Fél perc múlva valaki rohant be a boltba, hogy kié a kutya, mert teljesen lebénította a forgalmat. A pasi le se szarta. Fizetés után alig találta meg a kutyáját, aki miatt néhány autó meg egy busz keresztben állt az úton. Az idiótája meg csak röhögött rajta.
    2. Egyik családtagomnak van városon kívüli hobbikertje. 2 éve nyáron egy család megvette a szomszéd telket. Panelban élnek, ott nem fért el a két nagytestű kutyájuk, ezért egyszerűen kibaszták őket a telekre. Hetente egyszer kimennek hozzájuk, egyébként rokonomék etetik őket, mert sajnálják, hogy így elbántak velük. Kezdetben minket is folyamatosan ugattak (miattuk lett magasítva az egyébként fél méter magas kerítés, persze nem a kutyatartók fizettek ezért..), most már csak szomorú szemekkel figyelnek minket, mert rajtunk kívül másokat nem sűrűn látnak.
    3. Belváros, néhány éve nyáron. Egy nyanya üvöltözik a kis termetű kutyájával, amiért időnként megállt szaglászni egy kicsit ezt-azt. A büntije az volt, hogy a pórázon lógatva (!!!!) vitte tovább. Akik ezt látták, köpni-nyelni nem tudtak a döbbenettől.
    4. Panel dzsungel. Az ablakokban ugatnak a kutyák (na, nem az ölebek). Ezeknek szerintem napi max 10 perc séta jár a gazdijuktól. A helyükben én sem érezném olyan jól magam.
    5. Kertváros. Egyik barátnőm szomszédja mérgezi a környék összes kutyáját/macskáját.
    Hirtelen csak ennyi sztori jutott eszembe. Mindegy, hogy falu vagy város, parasztok mindenhol vannak. Szívem szerint úgy bánnék az állatokat kínzó emberekkel, ahogy ők bánnak az állatokkal. Pont.

    VálaszTörlés
  15. Szerintem sem falu v város kérdése ez. Inkább felfogás kérdése. Falun és városban is lehet rosszul tartani állatot. Az egyenesen borzasztó, h vki láncon tartja a kutyát, mert az állatkínzás szerintem. De az is, amikor panelban van a kutya, semmi mozgási lehetőséggel ( most nem ezekre a szoba blökikre gondolok). Sztem a kutyának tér kell, mozgás, levegő. Aki kutyát tart legyen felelős érte, ne csak etesse, hanem foglalkozzon is vele és sétáltassa. Én falun lakom. A kutyusunk menhelyi ki keverék.IMÁDJUK:) Semmi gond a sétáltatással, bár az, h közben kutyák hada ugat ránk eléggé zavaró tud lenni. Addig nincs baj, míg ki nem jönnek, a miénk meg meg van tanítva, h ne törődjön velük. Sokan sétáltatnak kutyát és senki nem morog a másikra. Nekem ez tök természetes. Bár van olyan, ki csak úgy szélnek ereszti a kutyát egy kis időre, hogy ugránozzon egy kicsit, majd haza jön. Nah, ezt nem szeretem. Mi van ha megharap vkit? Vagy egy másik kutyára támad séta közben? Szóóóval, ez az egész attól függ, h az emberek hogyan állnak a kutyatartáshoz.

    VálaszTörlés
  16. Komolyan mondom ez hihetetlen. Hogy lehet egy polgárőr ilyen szerencsétlen. És az emberek is...áááá. Egyébként én is falun lakom, itt is vannak érdekes események. Nálunk a szomszéd nénike szokta a kerítéshez odabaszni a tyúkokat, de érdekes módon csak azóta, mióta van kutyám és rájött, hogy ez idegesíti a kutyát. Aztán amikor átrepült egy tyúk és a kutya kicsit megcibálta még a mammer volt felháborodva. Egyébként én sem viszem a kutyusomat sétálni, mert menhelyről hoztam és nagyon-nagyon fél a póráztól. De minden nap kimegyek és játszom vele egy nagyot. Tehát foglalkozom vele.
    A másik pedig egy bácsi volt, aki ment a járdán, és amikor meglátta, hogy van kutya elkezdett befelé kalimpálni a botjával. Erre nagyon kiakadtam, be is szóltam neki. Ha meg jól megharapja a kutya, akkor ő van felháborodva. Agyf***t kapok ettől. Az ebadóval meg pontosan úgy vagyok, mint te.

    VálaszTörlés
  17. Én is kis faluban élek (amúgy Biu, nem akarok beszólni, de Budapest külvárosa közel sem vidék :)). Van egy nagyobb termetű kutyunk (keverék), amikor időm engedi, viszem sétálni, de itt az udvaron is tud szaladgálni. Egyszer történt, hogy az egyik utcában, amerre sűrűn szoktunk járni, egy középkorú nő egyszer "figyelmeztetett", hogy ne hordjam arra a kutyámat, mert az ő németjuhásza át fog ugrani a kerítésen, és nem fog felelősséget vállalni azért, amit tenni fog!!! Hát én itt akadtam ki igazán, milyen ember az ilyen, aki közli egy másik emberrel, hogy nem vállal felelősséget azért, ha a kutyája rátámad?!
    Mondjuk, ha már itt tartunk, egy kisebb utcában megesett egyszer (akkor Árész még kis picur volt), hogy egy alacsonyabb drótkerítés mögötti nagyméretű németjuhász addig ugrált, hogy félig fennakadt a kerítésen, rángatózott még egy kicsit, és hopp, kint is volt... Addig ordítottam vele, amíg végül elszaladt (közben megérkező gazdája meg utána), persze a kutyum is védte magát ahogy tudta, de akkor nagyon megijedtünk mind a ketten (szerencsére Árész nem sérült meg :)).
    Egyébként a nyitott kapus dolog 1-2 háznál nálunk is szokás, viszont csak kisméretű kutyáknál, akik bár kijönnek mikor arra járunk, utána előbb-utóbb hazakódorognak.

    VálaszTörlés