2013. december 12., csütörtök

A káosz meghódítása

Nem tudtam, hogy minek nevezzem el ezt a postot. Nem tudtam egy frappáns, rövid címet adni neki. Igazából abban sem vagyok biztos, mennyire hasznos nektek ez az írás, vagy mennyire értelmes...Remélem valamennyire azért az :-D
Nagyjából arról lenne szó, hogyan, milyen rendszerben tárolom és használom a sminkcuccaimat, mit használok mostanában, mit szeretek, mit nem annyira.
Rengeteg sminkcuccot halmoztam fel az évek során. Időről-időre átnézem a káoszt, kidobok néhány dolgot, rendezgetem, de még így is rengeteg. Szerintem lassan esedékes egy blogsale, nem olyan régen jöttem rá, hogy van olyan pl. Urban Decay palettám, amit csak úgy "tudok" használni, ha szigorúan rákényszerítem magamat. Ez, pedig ellentmond az "azért sminkelek, mert jólesik" elvemnek, amihez ragaszkodom.  Szeretem legalább nagyjából tudni, hogy mégis mivel rendelkezem, így azt a rendszert alkalmazom, hogy előveszek egy kisebb szütyőt:
A kisebb szütyő.
A kis szütyőbe elkezdem belegyűjteni, azt az nagyon átgondolt (jó) néhány terméket, ami a következő héten használni szeretnék. Két-három-négy indok alapján kerülhetnek be a cuccok: gondolkodás nélkül, mert imádom-szeretem-nemtudok nélküle élni, új és ki akarom próbálni, nem vagyok benne biztos, hogy meg akarom tartani, vagy régen használtam.
A Max Factor Facefinity alapozó gondolkodás nélkül bekerül, imádom-szeretem, a színe viszont kezd túl sötét lenni, illetve a hideg miatt szárazabb a bőröm, így kevergetem az Elisha Coy Always nuddy bbkrémmel, amit egyébként nagyon nem szeretek, mert túl világos nekem és a zsíros bőrömre sem a legjobb választás. Szerencsére a bbkrémből már alig van, remélem januárra elhasználom és akkor soha többet.
A sminktermékeket légmentesen zárható dobozokban tárolom, szigorúan nem a fürdőszobában, mert nem tesz jót nekik a pára. Azt vettem észre, hogy ez a tárolási mód rendkívül hatékony, mert nem kellett még semmit kidobnom, azért mert megromlott, sőt a hasonlóan tárolt körömlakkoknál is ezt tapasztalom. (Kivéve az új Essence lakkok, amelyek szinte menthetetlenek :-((()
A dobozok beosztása:
-rúzsok, szájfények, szempillaspirálok, krémes szemfestékek (aka krémes állagú cuccok)
-paletták
-mono szemfestékek
-pirosítók
-púderek
-cerkafélék.
Belekerül a szütyőbe legalább 3 rúzsféle: piros, pink, narancsos. Szerintem rúzsból ez 3 alapszín van, mindig kell lennie nálam mindháromból. A két Maybelline a régen nem használtam kategória, a Lancome meg nagyon jó.
A pirosítós dobozom a sminkgyűjteményem igazi ékessége, ezt néha nézegetni is elő szoktam venni. Imádom a pirosítókat! Megegyeztem magammal, hogy csak pirosítót vehetek gyűjtési céllal, így csak pirosítóból van olyan darabom, amelyet még nem is használtam, de szeretem nézegetni :-D
A pirosítókból is legalább hármat bele szoktam dobni a szütyőbe, lehetőleg 3 teljesen más színt, mert kitudja mikor mihez lesz kedvem, szeretem, ha bármilyen szemsminkhez tudok megfelelő pírt párosítani. Télre a Sleek Suede az egyik kedvencem.
A cerkafélés dobozból kerülnek elő a korrektorok (3 darabom van összesen: Essence 16h, Collection 2000 és Borujois Healthy mix), a szemöldökcerka (egy! darabom van) illetve a tusok (túl sok van!). A Collection 2000 jó korrektor, de én valahogy nem pisilem össze magam annyira tőle, mint ahogy a youtube-guruk szokták, szerintem azért, mert a Bourjois is nagyon jó, fedésben kicsit gyengébb, de alapvetően nincs a kettő közt óriási különbség.
A púderes dobozt most nem szeretem annyira, mert a Facefinitynek meg a télnek köszönhetően nem igazán van rá szükségem, csak biztos, ami biztos alapon kerülhet bármelyik púder a szütyőbe.
Palettás és monos dobozok: nagyon oda kell figyelnem, hogy ne csak a paletták kerüljenek elő. Rengeteg nagyon szép monom van, de abszolút nem praktikus ez a kiszerelés. Tároláskor is rengeteg helyet foglal el, szállítmányozni is macera, azt hiszem kellene nekem egy Z-paletta szerű valami....
A szütyő teljes tartalma:
Hihetetlennek tűnik, de minden belefért!

Azoktól kérdezem, akik szintén sok sminkcuccal rendelkeznek, hogy nektek milyen rendszeretek van arra, hogy kihasználjátok a teljes készletet? Vagy van olyan pont, olyan mennyiség, amely után ez már nem lehetséges?

2 megjegyzés:

  1. Nekem egy kis fonott kosárka van az asztalomon, azokban szoktam cserélgetni a termékeket. Aztán van, hogy hetekre leragadok egy csapatnál annyira megszeretem, vagy éppen nem jut eszembe variálni. Most a bejegyzésed rámutatott, hogy ideje egy kis váltásnak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is lenne jó pár termék amit non-stop tudnék nyúzni pl.: Sleek Rose Gold pirosító vagy a Riri Woo rúzs...de muszáj mást is használni, ha nem akarom, hogy unalmas legyen

      Törlés