2014. október 9., csütörtök

Arcápolási rutinom

 Mostanság nagyjából meg vagyok elégedve a bőrömmel, bár az évszakváltás rendesen megviselt. Az arcápolási rutinom hosszú idő óta majdnem változatlan, igazából hónapok óta ragaszkodom a jól bevált termékeimhez.
Az érzékeny olajos, kombinált bőrrel kapcsolatban az a legfontosabb (nekem), hogy úgy érjem el a mattabb hatást és úgy kerüljem el a mitesszerek kialakulását, hogy közben ne veszítse el a bőröm a víztartalékait. Így kiemelten fontos, hogy a habzó arclemosóm egyáltalán nem szárítson. Reggel az Essence Pureskin Anti-spot micro feeling zseléjét használom, ez a rutinom legfrissebb tagja. Több szempontból is. Ezt kb. egy hónapja használom. Nagyon kellemes friss illata van, ami igazi reggeli ébresztőkét hat rám, egyből kipattan a szemem. Szalicilsavat is tartalmaz, ami kifejezetten jót tesz a pattanásos, irritált arcbőrnek. A benne található mikro-gyöngyöknek köszönhetően finoman radíroz, mechanikailag távolítja el az elhalt hámsejteket. Mire befejezem a "körkörös mozdulatokkal való gyengéd masszírozást" teljesen felébredek. Nagyon szeretem használni. :-) Mattít és előkészíti a bőrt a reggeli hidratálás és sminkelés előtt. A Müller drogériákban érhető el, 849 forintos áron.
A La Roche-Posay Effaclar megnyugtató gyöngyvirág illatú zseléjét esténként használom, a sminkemet ezzel mosom le. Jól tisztít, de igazából az illatát és azt szeretem benne, hogy nem szárít. Ha, marad még valamennyi smink az arcomon, akkor a Bioderma micellás vízzel meg egy vattakoronggal törlöm át a szemem környékét. Én a rózsaszín kupakos, érzékeny bőrre való változatot szeretem jobban, mert a zsíros bőrre való zöld kupakostól húzódik a bőröm, ha naponta egynél többször használom. Szemkörnyékre nem is ajánlok semmi olyat, ami zsíros bőrre való, mert ez a terület különösen érzékeny, hihetetlenül hamar dehidratálttá válik, ami idő előtti ráncokhoz vezet!
Pakolást két félét használok, mindkettőt főleg a hidratáló és tisztító hatásuk miatt. E-bayes rendelés a csokis-arany maszk, aminek csokis puding illata van. :-) Hidratál, pórus összehúzó hatása is van. Alkalmazás után a bőröm majd kicsattan az egészségtől, olyan, mint a babapopsi. Hasonló hatást szoktam elérni az AOK Fehér tea-tengeri homok- mandula korpa vízzel  összekeverendő por állagú cuccával. Ennek három felhasználási módja van: mindennapos használatú arctisztító, arcradír és maszk. Maszk: heti 1-2 alkalommal, 1-2 kanálnyi port dupla vízzel simára keverni, 5 percig fent hagyni. Borzasztóan erős keserű mandula illata van! Szeretem a hatását, de az illata nélkül bőven ellennék.
Az igazán tiszta arcbőrért az Olaz Regenerist kézi arctisztító készülékét is bevetem, esténként erre kerül a LRP Effaclar. Tulajdonképpen a Clarisonic egyszerűsített és sokkal olcsóbb változata. A kefe két sebességben, körbe forog. Tapintásra puhák a kefe sörtéi, de arcon sokkal durvábbnak hat. Nem tudom, hogy nagyon érzékeny, száraz bőrön mennyire lenne kíméletes. Tapasztalataim szerint, mióta, ezt alkalmazom sokkal tisztábbnak és sokkal puhábbnak érzem a bőrömet. Szerintem kevesebb mitesszerem van és kaptam pár bókot is, hogy milyen sima a bőröm tapintása. :-)

Alapos tisztítás után a La Roche-Posay Effaclar Duo illetve Hydraphase Intese Legere krémeivel hidratálok. Egyik sem tömíti el a pórusokat. Nem pattogok ki tőlük. Hamar beszívódnak. Nem csillog tőlük a bőröm. Szerintem zsíros bőrt is hidratálni kell, nem kell félni attól, hogy disco gömb effektus lép fel. Nem lesz egy jó hidratálótól fényesebb a bőr, viszont el fog múlni a vízhiányos állapot és ekkor kevésbé fog kifényesedni. Saját tapasztalat. :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése