2016. szeptember 14., szerda

My other hobby is..

Azt hiszem, hogy még nem írtam arról mennyire szeretek utazni. Emlékszem, hogy már iskolás korom előtt elszomorodva nézegettem nővérem földrajz atlaszát, hogy milyen rossz, mert nincsenek fehér foltok a térképen. És, tényleg jaj nekem, elkéstem, már nincs felfedezésre váró táj a Földön!! Borzasztó volt erre rájönni 6-7 évesen :-D Mondhatom, hogy mióta az eszemet tudom, utazni akartam és mindent megnézni a saját szememmel. Nem tudok olyan hosszú listát írni, amire minden hely ráfér, ahová még szeretnék eljutni....

Imádom a FAPADOS REPÜLÉST!!!! IMÁDOM. THE BEST THING EVER. Volt olyan szerencsém, hogy eljutottam néhány helyre és majdnem mindig fapadossal repültem.
Tapasztaltok, ajánlások, mindenféle, ami eszembe jut elvágólag:
*Kutatások kimutatták, hogy az évi 1 vagy 2 nagyobb, hosszabb nyaralás helyett, a több kisebb sokkal pihentetőbb....Kifejezetten jó ezek szerint, az "egynapozás" pl. Milánóban. A Wizzair szinte egész évben 10ezer forint alatt (oda-vissza összesen ennyi) kínál repjegyeket a városba. 
Duomo Milánóban, szépséges.
*Ha, te is olyan vagy, mint én, hogy mindenhova és bárhova el akarsz jutni, akkor az olcsó jegyhez igazítsd a szabidat, a kedvedet, a kíváncsiságodat. Ha, van 8ezerért oda-vissza jegy pl. Koppenhágába, miért ne mennél el? :-)
*Szerintem, a fapados is ugyanazt az Airbus gépet üzemelteti, mint pl. az Air France. A biztonsági előírások vannak olyan szigorúak, hogy ezeken nem lehet spórolni. Egészen pontosan, úgy értem, hogy a fapados is kb. olyan valószínűséggel zuhan le, mint a másik. A repülés biztonságos.:-) De, indulás előtt ne olvasgass erről szóló cikkeket. Egyáltalán ne.
*Köss utasbiztosítást. A drága Magyar Postán már napi 500 forintért adnak olyan biztosítást, ami az okmányok pótlását is fizeti.
*A fapados a földi kiszolgáláson spórol főleg. A beszálló kártya bemutatása után, mielőtt felszállnál a gépre, szutyi helyen fogsz várakozni, ha fapadossal utazol. Kigyalogolsz a géphez, nem busz visz ki hozzá. Nem kapsz kaját a repülőn.
Duomo: fel kell öltözni, se váll, se láb nem lóghat ki a ruha alól. 
*Ha, több napra utaznál, akkor repjegy foglalás előtt MUSZÁJ szállást nézni, hogy abban az időpontban van e valami olcsó és szuper szállás. Csak, akkor foglald le a repjegyet, ha a szállás megvan. Booking.com, szerintem.
*Ha, a szállás ok, akkor figyelembe kell venni a plusz szolgáltatásokat a repjegy foglalásnál. Wizzairnél a kis kézi poggyász ingyenes. Kis kézi poggyász: Reisenthel allrounder M méretű táskája például. BŐVEN belefér egy hosszúhétvége, nyáron 4 napnyi cucc is, bőven. Internetes, online check-in ingyenes! Ha, hosszabb a repülőút, akkor egy kisebb összegért érdemes ülést választani, hogy ne a középső széken kelljen 4 órát nyomorogni. Egy rövidebb útnál ki lehet bírni, szerintem, bárhol ülsz, de ez tényleg egyénenként más. 
Ide szeretnék költözni!
*Ott spórolj, ahol nem jár személy szerint neked lemondással. Én, bevallom, hogy a taxira nagyon sajnálom a pénzt, én kizárólag tömegközlekedni vagyok hajlandó. Inkább a Sephorában költöm el azokat az ezreseket. De, ha neked kell a közérzetedhez, akkor taxizz. 
*NE LEGYÉL KÖCSÖG!!! Ezt, a legkomolyabban mondom. Ne akarj felszállni a megengedettnél nagyobb táskával. Tedd külön a folyadékokat, igen, a szájfény és mindenféle gél is folyadék. A 100 ml az 100 ml, rá van írva a cuccra. Az egy táska az EGY darab táskát takar, a nagytáska, meg a kicsi táska, amiben az irataid vannak, az NEM egy táska, hanem kettő darab táska. Ne a reptéren kezd el átpakolni a táskát, hogy mégis beleférjen a méretbe, meg ne a reptéren kezd el kiválogatni a folyadékokat. Tényleg, ne legyél köcsög! Te sem szereted, ha az előtted álló előtted kezd el pakolászni. És, tényleg nem szeretnél pluszt fizetni a túlméretes táskáért.
*Poggyásznak, kifejezetten ajánlom a puhafalú bőröndöket, táskákat. 
*Ne hagyd otthon a beszállókártyát, meg az igazolványt. Nézd meg indulás előtt, hogy tényleg nálad vannak e. Érdemes kettő példányban kinyomtatni a beszállókártyákat, az egyik példány legyen a kezed közelében, a másik mehet a táska aljára.
*Az Unión belül majdnem teljesen felesleges kettő órával az indulás előtt kint lenni a reptéren, kapuzárás előtt egy órával bőven elég. Kivéve, ha olyan reptérről indulsz, amelyikről elterjedt, hogy a földi személyzet bénácska, jellemzően déli (olasz) repterek ilyenek, a Liszt Ferenc reptér nem ilyen. :-) 
*Legyen nálad: rágó, cukorka, kézfertőtlenítő, füles, papírzsepi, nedves törlőkendő, apró (cent, forint), mini parfüm, mini izzadásgátló, hányósoknak gyógyszer, allergiásoknak gyógyszer, hajgumi, mini sminkkészlet, ha sminkelsz, mini körömreszelő (ez nagyon fontos, mert kifejezetten idegesítő, ha letörik a köröm), útikönyv.
Mangó és citrom fagyika :-) Ott csak fagyinak hívják, nem olasz fagyinak :-D 
*Költőpénz tervezésekor vedd figyelembe, hogy vannak nem szeretem, de kötelező kiadások, ilyen a reptéri transzfer és a helyi közlekedésre fordítandó összeg is.
*Készülj fel rá, emlékeztesd magadat, főleg, ha először repülsz, hogy a felszállás nem egy fizikailag  kellemes dolog. Én, kifejezetten utálom, ahogy belepasszírozódom az ülésbe, meg fel és le és fel és le liftezünk az utazási magasság eléréséig. Jó, tart 10 percig, de az a 10 perc...:-(
*Leszállás után, nézz körül a reptéren, hátha van használható turista térkép. 
Reptéren szereztem.
*Városban járva: ha van lehetőség pisilni, mindig menj el!!! :-) Ha, tetszik valami, akkor ott és akkor vedd meg, mert NEM fogsz érte visszamenni!!!! Szerintem, nem érdemes percről percre megtervezni a városban-akárhol kószálást, de 3-4 olyan látnivalót érdemes kijelölni, amit feltétlenül meg akarsz nézni :-) Iszonyatosan felszabadító érzés térkép nélkül felfedezni egy várost!
Érezd jól magad!!! :-)
Érezd jól magad, annyira mint ő :-D

2 megjegyzés:

  1. .detto ugyanez. Mindig is utazni szerettem volna. A legjobb dolog szamomra es a legjobb befektetes is. Mar altalanos iskolas koromban messzi helyekrol almodoztam, orulok, hogy ma mar rengeteg helyre el is jutottam. Most is azon filozok, hogy egy uj lencse legyen a fotozashoz vagy egy utazas inkabb??? :)

    VálaszTörlés
  2. Én próbálom az egyensúlyt megtalálni, hogy ne költsem el az összes pénzem utazásra. Szeretnék venni egy-két cuccot is, de az az igazság, hogy a tárgyainkat nem visszük magunkkal a halálba. Az élményeink viszont jobb emberré tesznek, így azért az utazás nekem fontosabb. De, az egyensúly számít tényleg. Örülök, hogy neked is lehetőséged van utazgatni, legjobb!!! :-)

    VálaszTörlés